BoXXer

Retourneren

Is het ontvangen product niet helemaal naar wens? Bij BoXXer heb je het recht om binnen een termijn van 30 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 30 dagen na de dag waarop u of een door u aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het product ontvangt. Mocht je het product retour willen sturen, dan dien je deze binnen 14 dagen nadat je de retourmelding hebt gedaan, het product onbeschadigd, compleet en, indien redelijkerwijs mogelijk, in de originele verpakking te retourneren. Wij vragen je het product zodanig te retourneren dat wij het product een tweede kans kunnen geven.

Product retour sturen? Zo werkt het:

Wil je een product retourneren? Dat kan gratis en eenvoudig via ons online retourportaal. Je hebt alleen je postcode en ordernummer nodig.

Start hier je retouraanvraag

Na het aanmelden van je retour ontvang je per e-mail een gratis DHL-retouretiket. Je kunt het pakket vervolgens inleveren bij:

Pakket al onderweg?

Volg de status van je retourzending via onze trackingpagina:

Pakket volgen

 

Liever je retour via e-mail aanmelden?

Lukt het aanmelden via het portaal niet? Dan kun je ons ook mailen via klantenservice@boxxer.nl. Vermeld in je bericht:

  • je ordernummer
  • je naam en adresgegevens
  • (optioneel) de reden van retour

Wij sturen je vervolgens handmatig een DHL-retouretiket toe.

 

Extra informatie

Wil je je retour versnellen? Voeg dan het modelformulier voor herroeping bij je pakket (dit is niet verplicht). Modelformulier voor herroeping (docx) 

Wil je liever een eigen vervoerder gebruiken? Dat kan ook. In dat geval zijn de retourkosten voor eigen rekening. Je kunt het pakket dan sturen naar:

BoXXer
Koningslinde 17
7131MP te Lichtenvoorde

Transportartikel(en) retourneren

Heb je een groot en/of zwaar product, zoals een wasmachine, droger of koelkast en wil je deze retourneren? Dan vragen wij je telefonisch contact op te nemen met onze klantenservice via telefoonnummer 085 - 7828120 of per e-mail naar klantenservice@boxxer.nl. Voor het ophalen van grote/zware transportartikelen brengen wij €45,- in rekening.

Mag ik mijn product retour sturen?

Je mag het product uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of je het wenst te behouden. Denk daarbij aan de mogelijkheden die je ook in een winkel hebt. In de winkel kun je geen kroket bakken in de friteuse en kun je geen was draaien in een wasmachine. Als je een product voor meer gebruikt dan noodzakelijk is om te bekijken wat je er mee kunt doen, dan levert dit een waardevermindering op.

Indien het product vies en/of gebruikt is, beschadigd is of niet compleet is wanneer wij het pakket retour hebben ontvangen, hanteren wij als richtlijn dat wij 75% van het aankoopbedrag aan je terug storten.

Indien het geretourneerde product in nieuwstaat met originele verpakking (indien redelijkerwijs mogelijk) retour komt, zullen wij 100% terugstorten, tenzij er sprake is van een andere afhandeling waar beide partijen mee akkoord zijn.

Wat mag niet retour?

De volgende producten kunnen niet geretourneerd worden:

  • Hygiëne producten waarvan de verzegeling na de levering is verbroken, zoals tandenborstels, scheerapparaten/IPL/epilatoren en in-ear oordopjes;
  • Makkelijk kopieerbare producten waarvan de verzegeling na levering is verbroken, zoals software op een materiële drager;
  • Producten vervaardigd conform instructies van de consument (maatwerk);
  • Televisies die zijn bevestigd aan een muurbeugel mogen wel geretourneerd worden, maar hiervoor zal een waardevermindering in rekening worden gebracht door je verder bent gegaan dan noodzakelijk is om te beoordelen of je de televisie wilt houden;
  • Bij geopende blisterverpakkingen, cartridges, toners, batterijen, reinigingsartikelen etc, zal een waardevermindering intreden die kan oplopen tot 100%.

Terugbetaling
Wij betalen het gehele aankoopbedrag (inclusief eventuele verzend- en betaalkosten) zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen terug na ontvangst van de herroepingsmededeling. Wij mogen echter wel wachten met terugbetaling totdat we de producten hebben ontvangen, of tot het moment dat u aangetoond heeft deze te hebben opgestuurd. Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de betaling hebt volbracht bij het plaatsen van de bestelling, tenzij je akkoord gaat om dit op een andere manier op te lossen.

Indien je slechts een deel van je bestelling naar ons retour stuurt worden de kosten voor het leveren van de bestelling niet teruggestort.
Wij mogen wachten met de terugbetaling van je bestelling totdat wij het product (of de producten) hebben ontvangen. Of tot je kunt aantonen dat het product naar ons onderweg is.

Product retour en gebruik gemaakt van SprayPay?

Wanneer je het product hebt gefinancierd via SprayPay, wordt de financieringsovereenkomst automatisch ontbonden wanneer je gebruikmaakt van het herroepingsrecht en het product naar ons retour stuurt.
Heb je toch nog vragen over het retourneren? Neem dan contact met ons op.