Garantie & Reparatie
Werkt je product niet zoals het hoort? Dat is natuurlijk vervelend.
Gelukkig sta je er niet alleen voor. Op deze pagina lees je hoe je een defect aanmeldt, hoe de reparatie verloopt, wat je mag verwachten van de garantie en welke uitzonderingen er zijn. Zo weet je precies wat je rechten zijn én wat wij voor je doen.
Garantie & defect melden
Ja. Op al onze producten geldt wettelijke garantie. Dit betekent dat een product moet doen wat je er als consument van mag verwachten.
Daarnaast geven veel fabrikanten ook fabrieksgarantie. Deze is meestal 2 jaar, maar kan per product verschillen. Je vindt de exacte duur van de fabrieksgarantie altijd op de productpagina van het artikel.
Schade door vallen, stoten, vocht of verkeerd gebruik valt niet onder garantie. In dat geval ontvang je altijd eerst een kostenindicatie voor de reparatie, zodat je zelf kunt beslissen of je deze laat uitvoeren.
Twijfel je of iets binnen of buiten garantie valt? Meld het defect bij onze klantenservice. We beoordelen het samen met jou of, indien nodig, met de fabrikant.
Een defect meld je altijd per e-mail bij onze klantenservice via klantenservice@boxxer.nl.
Vermeld in je bericht het ordernummer en een korte beschrijving van het probleem.
Gaat het om schade? Voeg dan ook duidelijke foto’s toe van het apparaat, de schade en (indien mogelijk) het serienummer. Zo kunnen we de situatie sneller beoordelen en de afhandeling vlotter laten verlopen.
Wij bekijken de melding en laten je weten wat de vervolgstap is. Soms wordt het apparaat nagekeken door onze eigen servicedienst, in andere gevallen verloopt de reparatie via de leverancier. In beide gevallen zorgen wij voor duidelijke instructies en begeleiden we je bij elke stap.
Je hebt altijd een geldig aankoopbewijs of factuur nodig om een defect te kunnen melden. In veel gevallen vraagt de fabrikant ook om een foto van het serienummer van het apparaat. Het serienummer staat meestal op een sticker of plaatje op het apparaat zelf.
Neem in dat geval toch even contact met ons op. Soms kunnen we alsnog iets betekenen. Bijvoorbeeld via coulance van de fabrikant of een voordelige reparatieaanbieding.
Reparatieproces & duur
Een reparatie duurt meestal tussen de 2 en 4 weken. Dit is afhankelijk van het apparaat, de fabrikant en het type defect.
Bij groot witgoed, zoals wasmachines, drogers, ovens, koelkasten en vaatwassers, kun je het defect rechtstreeks aanmelden via de website van de fabrikant. Zij nemen je verzoek in behandeling en plannen direct een afspraak met je in voor een monteur aan huis.
Door het zelf te melden:
verloopt de afhandeling meestal sneller
is er rechtstreeks contact met de servicedienst
en hoeven wij het proces niet onnodig te vertragen
Twijfel je hoe of waar je dit kunt doen? Neem gerust contact op, onze klantenservice helpt je graag op weg.
Gaat het om een kleiner product, zoals een laptop, koffiemachine of stofzuiger, dan moet het apparaat meestal opgestuurd worden voor reparatie. Meld het defect via e-mail bij onze klantenservice: klantenservice@boxxer.nl. Zij beoordelen de situatie en sturen je vervolgens duidelijke instructies.
Vermeld je ordernummer, een korte omschrijving van het probleem en, bij schade, duidelijke foto’s van het apparaat en (indien mogelijk) het serienummer.
Afhankelijk van het merk en het type probleem:
sturen wij het apparaat door naar onze eigen servicedienst, of
mag je het zelf aanmelden bij de fabrikant voor verdere afhandeling
In beide gevallen ontvang je van ons kosteloos een retourlabel. Door het apparaat rechtstreeks aan te melden bij de fabrikant verloopt de afhandeling vaak sneller en heb je direct contact met de reparatiedienst.
Ja. Zodra de reparatie is uitgevoerd, ontvang je van ons of de fabrikant een melding. We informeren je ook over de verzending of wanneer je het product kunt ophalen.
Als het apparaat niet meer te herstellen is, zoeken wij samen met de fabrikant naar een passende oplossing. Denk aan een vervangend product of een vergoeding op basis van de leeftijd van het apparaat.
Ja. Bij apparaten zoals laptops, smartphones of tablets is het mogelijk dat tijdens de reparatie gegevens worden gewist of het apparaat volledig wordt teruggezet naar fabrieksinstellingen.
We raden je daarom aan om altijd een back-up te maken van je persoonlijke bestanden voordat je het apparaat opstuurt.
Wij zijn niet verantwoordelijk voor dataverlies.
Overige vragen
Bij grote apparaten komt meestal een monteur langs, dus een leentoestel is dan niet nodig.
Bij andere producten bieden wij standaard geen leentoestellen aan.
Heb je het product gekocht in een van onze winkels én meld je het defect bij de winkel? Dan kunnen we in sommige gevallen een tijdelijk leentoestel aanbieden, zoals een koelkast, vriezer of televisie*.
* Deze extra service is exclusief voor winkelklanten en afhankelijk van de beschikbaarheid per vestiging.
Accessoires zoals een oplader, afstandsbediening of kabel vallen meestal niet onder garantie, tenzij er sprake is van een duidelijk fabricagefout. Neem bij twijfel gerust contact met ons op. In sommige gevallen kunnen we een los onderdeel leveren of vervangen, afhankelijk van het merk en de beschikbaarheid.
Ja, mits het product daar is gekocht. We adviseren om altijd eerst contact op te nemen met de desbetreffende winkel, zodat je weet wat je mee moet nemen en wat je kunt verwachten.